شنبه, 28 دی 1398 15:35

معرفی فیلم «فورد دربرابر فراری» / خوب مثل مت دیمون، عالی مثل کریستین بیل

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)
معرفی فیلم «فورد دربرابر فراری» / خوب مثل مت دیمون، عالی مثل کریستین بیل معرفی فیلم «فورد دربرابر فراری» / خوب مثل مت دیمون، عالی مثل کریستین بیل

هما گویا / سی و یک نما –  فاصله ی بین یک اتفاق واقعی و فیلمی که از روی آن ساخته می شود یقینا وجه دراماتیک و تعلیق درستی است که گاه به اغراق میکشد و این اغراق هم درست است. سینما یعنی همین.
فورد در برابر فراری را فقط به واسطه ی وظیفه ام در قبال معرفی فیلم ها در رسانه ای که دارم با کم میلی play کردم، پیش از این کریستین بیل بازیگر مورد علاقه ام نبود اما مت دیمون رو بسیار دوست داشتم ...


با شروع فیلم آنچنان به آن علاقمند شدم که وقتی در مسابقه، دور ماشین بالا می رفت، ضربان قلب من هم دور می گرفت.
من با همسر او نوشابه را به جای شامپاین باز می کردم و جشن می گرفتم و مثل پسر کن نگران بودم مبادا ماشین آتش بگیرد و کن نتواند به موقع بیرون بیاید...
من دیروز با فورد مقابل فراری ایستادم و زندگی کردم
درست برعکس زمانی که با دیدن فیلم ایرلندی و جوکر حالم بد بود.
این فیلم هم مثل رستگاری در شائوشنگ بعد از سال ها جایگاهش را پیدا خواهد کرد. مطمئنم
و حالا....کریستین بیل بازیگر محبوب من شده و به نظرم بهترین بازیگر فیلم های امسال است

 

"شما نمی تونید پیروزی رو بخرید، اما می تونید کسی رو بخرید که شانس پیروزیتون رو بالا ببره". این جمله ای است که شلبی به هنری فورد می گوید.

درست مثل آچاری که در انتهای فیلم کرول شلبی به پسر کن مایلز به یادگار می دهد.

فورد در برابر فراری Ford v Ferrari ساخته ی «جیمز منگولد» یک فیلم دیدنی برگرفته از داستانی واقعی است که در کنارهیجان‌انگیزبودن، در قالب یک اثر دراماتیک هم چیزی کم ندارد و شخصیت ها به اندازه ای باورپذیرند و چنان حس خوبی به بیننده منتقل می کنند که انگار خود ما هم سوار ماشین فورد، می خواهیم در برابر فراری بایستیم واز آن جلو بزنیم.

 

معرفی فیلم-معرفی فیلم فورد دربرابر فراری


بازی‌ فوق العاده کریستین بیل و مت دیمون (به خصوص کریستین بیل) به اندازه ای چشمگیر است و از آن مهمتر هر یک چنان به دیگری در تبلور شخصیت پردازی کمک کرده اند که در حیرتم چطور از نگاه اسکار دور مانده در حالی که این فیلم به عنوان یکی از نامزدهای بهترین فیلم این دوره ی اسکار معرفی شده است!
فیلم دربارهٔ داستان یک مسابقه ی معروف و تاریخی در دهه ی شصت میلادی است. زمانی که درمسابقات پرطرفدارسرعت (اتومبیل رانی) "فراری" ایتالیایی حرف اول را میزد

 

معرفی فیلم-معرفی فیلم فورد دربرابر فراری


دراین زمان هنری فورد، پسر فورد کبیر به دنبال ساخت ماشینی بود که بتواند در مقابل فراری بایستد و از این کمپانی ایتالیایی پیشی بگیرد. این اتفاق درست پس از آن می افتد که فورد، دستیارانش را به ایتالیا می فرستند تا به کمپانی فراری پیشنهاد دهند تا این دو کمپانی را با هم ادغام کنند اما با تحقیر و توهین مالک کمپانی فراری که بی شباهت به پدرخوانده های سیسیلی نیست مواجه می شود تا جایی که برای او پیغام می فرستد: "تو فقط هنری فورد دوم هستی" و همین هنری را تهییج می کند تا ثابت کند که مثل پدرش موفق خواهد بود.

و حالا....کرول شلبی (مت دیمون) بهترین گزینه است. او که پیش از این برای ساخت یک ماشین مسابقه برنده جایزه شده و در این زمینه موفقیت های زیادی هم کسب کرده است.

 

معرفی فیلم-معرفی فیلم فورد دربرابر فراری


هنری فورد با شلبی برای ساخت ماشینی که بتواند در مسابقات ۲۴ ساعته ی فرانسه از فراری ببرد، قرارداد می بندد اما عقیده دارد که هیچ راننده ای بهتر ازکن مایلز نمی تواند این ماشین را هدایت کند. کن مایلز(کریستین بیل) یک مکانیک مهاجر تندخو با ظاهری شلخته وزندگی کاملا معمولی که به پرستیژ کمپانی فورد نمی خورد.
اوج به رخ نمایی این فیلم درشخصیت پردازی و روابط خانوادگی مایلز با همسر و پسر نوجوانش است که موجب می شود تا پس از مدت ها فیلمی ببینیم و از انسجام یک خانواده لذت ببریم و نگران باشیم تا مبادا اتفاقی این خوشبختی عاطفی را از آنها بگیرد و ما هم مثل پسرو همسر مایلز( سکانس های مربوط به این دو و ارتباطشان با مایلزعالی است) در اضطراب یک حادثه ایم....
کرول شلبی و کن مایلز دو نام ماندگاردر تاریخ اتوموبیلرانی هستند که فیلم خوب «فورد علیه فراری» با فیلمنامه ی منسجمی که توسط سه فیلمنامه نویس نوشته شده و کارگردانی درست و بازی های عالی اش، دین خود را نسبت به آنها ادا کرده است.

 

معرفی فیلم-معرفی فیلم فورد دربرابر فراری

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید