×

هشدار

JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 63
پنج شنبه, 12 دی 1392 19:17

گفتگو با آرش معیریان/ «رالی ایرانی » از شمال به کیش می رود

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نگار حسینی (سی و یک نما) - آرش معیریان این روزها در تدارک ساخت  فیلم مسابقه «رالی ایرانی » است اثری که در سری اول پخشش با استقبال خوبی از جانب مخاطبان مواجه شد  به گونه‌ای که بسیاری منتظر دنباله دار شدن این مسابقه بودند .

 

 

با گذشت چند ماه خبری از ساخت سری جدید این مسابقه منشر نشد و این موضوع ما  را    بر آن داشت که پیگیر آن از طریق آرش معیریان  باشیم تا در چند و چون ساخت این کار قرار بگیرم .

با وجود استقبال نسبی که از سری اول مجموعه رالی ایرانی به عمل آمد اما ظاهر ا  ساخت سری دوم آن با تاخیر مواجه شد و   به سرنوشت اکثر آثار نمایش خانگی مبتلا گشت؟
 

شاید بخش سری دوم این مسابقه با تاخیر مواجه شد اما این موضوع به معنای این نیست که ما در این زمینه کم کاری کرده ایم و یا تمایلی با ادامه ساخت سری جدید این اثر نداریم بلکه برخلاف این  تصورات، ما کاملا با برنامه ریزی در حال پیشروی هستیم. از ابتدای ساخت این مجموعه و بر اساس تعریف جهانی که از این آثار وجود دارد که این کارها به شکل فصل بندی ارائه می‌شود، ما قصد داشتیم بعد از مدتی وقفه این کار را  پخش  کنیم.

اما این موضوع  ریسک های زیادی را به دنبال دارد که در ساده‌ترین حالتش این است که ممکن است مخاطبان شما برای ادامه تماشای این کار دلسرد شوند؟

من چنین تصوری ندارم چرا که بر این باورم مخاطبان فیلم مسابقه «رالی ایرانی» بسیار جدی‌تر از این هستند که بخواهند  از دیدن  ادامه این کار منصرف شوند. البته این موضوع را نمی‌توان نادیده گرفت که  پیش از پخش این کار هم به مخاطبان‌مان اطلاع رسانی کرده بودیم که فصل بعدی با وقفه پخش خواهد شد
 

  با تمام این توضیحات باز هم فکر می کنم در ساخت سری دوم این کار، وقفه زیادی داشتید؟
 

ظاهرا ما چاره‌ای جز اعتراف نداریم (باخنده) .من این موضوع را انکار نمی‌کنم که نسبت به برنامه ریزی که داشتیم کمی عقب‌تر هستیم آن هم به دلیل تغییراتی که در انتخاب  لوکیشن کار رخ داد اما خوشبختانه این روزها در حال برطرف کردن چنین موضوعی هستیم.

با این اوصاف ساخت سری دوم را از کی شروع خواهید کرد؟

اگر مشکل خاصی رخ ندهد کمتر از چند هفته دیگر ما فیلمبرداری کار را شروع خواهیم کرد و البته این بار به جای شمال به کیش خواهیم رفت، چرا که جو سرمایی که در شمال کشور به دلیل تغییر آب و هوایی رخ داده مانع از آن می‌شود که ما بخواهیم در  آن‌جا فیلمبرداری داشته باشیم.

این مسابقه جزو کارهای است که به پیش تولید طولانی احتیاج دارد چیزی که ما معمولا در ایران به آن اهمیتی نمی‌دهد.

به نکته بسیار خوبی اشاره کردید. فیلمبرداری این اثر   شاید 72 ساعت باشد اما کار پیش تولید آن معمولا بیشتر از 6 ماه زمان می‌خواهد از طرفی این کار علاوه بر پیش تولید به پس تولید هم احتیاج دارد در هر حال ما سعی می‌کنیم در زمینه پیش تولید کار، حساب شده عمل کنیم تا از این طریق دغدغه‌ای در حین فیلمبرداری کار نداشته باشیم.

تغییراتی در انتخاب شرکت کنندگان هم خواهید داشت؟

بله تغییراتی انجام شده اما تمام تلاش ما این است که بالانس را در انتخاب این افراد حفظ کنیم. البته نقطه قابل تاملی که لازم است به آن اشاره کنم اینکه برخلاف دور اول ،هنرمندان استقبال خوبی از شرکت در این مسابقه به عمل آوردند. شاید بخشی از این موضوع به این خاطر بود که آن‌ها    نتیجه سری اول را موفقیت آمیز  می‌دانستند و دوست داشتند خودشان هم به نوعی این چالش بزرگ را تجربه کنند.

به لحاظ   اجرای مسابقه هم ما شاهد تغییرات هستیم؟

صدر صد چون اگر غیر از این باشد دست ما برای مسابقه دهنده‌ها و حتی مخاطبان رو می‌شود و  از این جهت کار برایشان جذابیت چندانی نخواهد داشت.

فرزاد حسنی در سری جدید با شما به عنوان داور همکاری می‌کند؟

بله،برخی تصورشان بر این بود که این اتفاق ممکن است رخ ندهد در حالی که مذاکرات با ایشان امیدوار کننده بود و خوشبختانه فرزاد حسنی هم برای حضور در این کار ابراز امیدواری کردند و انشالله در سری جدید هم فرزاد به عنوان مجری داور ما را همراهی می‌کند.

سری اول این مجموعه با مشکلاتی در زمینه پخش مواجه شد به گونه‌ای که بسیاری این موضوع را نقطه ضعفی تلقی می‌کردند در سری جدید  تمهیداتی برای رفع این موضوع اندیشیده شده است؟

ما تمام تلاشمان را برای حل این مشکل به کار بسته ایم. همانطور که خودتان هم اشاره کردید در سری اول ما با این مسئله مواجه بودیم که البته به لطف خدا با وجود همه این مشکلات مردم استقبال خوبی از کار به عمل آوردند به گونه‌ای که حتی ما شاهد کمیاب شدن این سی دی در فروشگاه‌ها شدیم اما امیدوارم  در سری دوم مردم با خیال آسوده‌تری این کار را  تهیه کنند.

 
 
 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید