دوشنبه, 21 دی 1394 16:30

دیوید بوئی، خواننده و موزیسین افسانه ای درگذشت/ مردی که دنیا را....نفروخت

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
دیوید بوئی، خواننده و موزیسین افسانه ای درگذشت/ مردی که دنیا را....نفروخت دیوید بوئی، خواننده و موزیسین افسانه ای درگذشت

سی و یک نما- خبر درگذشت دیوید بوئی، موزیسین افسانه‌ای و خالق آثاری تاثیرگذار چون ˝عجایب فضایی˝، ˝سرگرد تام˝، ˝آمریکایی‌های جوان˝ و ˝شهرت˝، دوشنبه صبح به وقت ایران در صفحه رسمی این هنرمند در فیس‌بوک تأیید شد. او 69 ساله بود.آخرین آلبوم او با نام "Blackstar" جمعه پیش به بازار آمد و با استقبال روبرو شد.

 

 

 

به گزارش ورایتی، خانواده بوئی در بیانیه‌ای گفت: دیوید بوئی امروز پس از 18 ماه مبارزه شجاعانه با سرطان در حالی که خانواده‌اش در کنارش بودند، در آرامش از دنیا رفت.

این خواننده، ترانه‌سرا و تهیه‌کننده تاثیرگذار بریتانیایی که متولد 1947 در لندن بود، در دوران کاری خود که بیش از چهار دهه ادامه داشت، یکی از چهره‌های پیشتاز جنبش موسیقی گِلَم راک، آرت راک، سول، هارد راک، دنس پاپ، پانک و الکترونیکا بود.

بوئی همچنین در دنیای سینما فعال بود و در فیلم‌هایی چون "مردی که بر زمین سقوط کرد"، "کریسمس مبارک آقای لارنس"، "گرسنگی"، "لابیرنت"، "آخرین وسوسه مسیح"، "Absolute Beginners"، "Basquiat"، "توئین پیکس: با من بر آتش برو"، " B.U.S.T.E.D"، "آگوست" و "پرستیژ" نقش‌آفرینی‌های تحسین‌شده ارائه داد.

سال 2002 او در نظرسنجی بی‌بی‌سی در فهرست "100 بریتانیایی برتر" در رده 29 قرار گرفت. سال 2004 مجله رولینگ استون در فهرست "100 هنرمند بزرگ تاریخ" او را در رده 39 و در فهرست "بهترین خواننده‌های تاریخ" در رده 23 قرار داد. در دوران کاری بوئی حدود 140 میلیون نسخه از آثار او در سراسر جهان فروخته شد.

آخرین آلبوم او با نام "Blackstar" جمعه پیش به بازار آمد و با استقبال روبرو شد.

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید