دوشنبه, 09 اسفند 1395 16:47

یک اشتباه تاریخی در مراسم اسکار یا یک نگرش مهندسی شده /بانی و کلاید در حیرت

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
یک اشتباه تاریخی در مراسم اسکار یا یک نگرش مهندسی شده /بانی و کلاید در حیرت یک اشتباه تاریخی در مراسم اسکار یا یک نگرش مهندسی شده برای نمایش یک انتخاب سخت

سی و یک نما - یکی از میزانسن های رایج در مراسم اسکار این است که برای اهدای جایزه‌ی بهترین فیلم، از برندگان سال گذشته ی همین مهمترین مجسمه اسکار دعوت می‌کنند تا برگزیده ی  امسال را اعلام و تندیس را به فیلم اهدا کنند. سنتی که امسال کنار گذاشته شد تا در ازای آن دو ستاره‌ی قدیمی و برنده‌ی اسکار وارن بیتی و فی داناوی ، بانی و کلاید دهه ی شصت میلادی به روی صحنه بیایند و جایزه ی بهترین فیلم را به صاحبانش تقدیم کنند.

 

اما انگار اشتباهی رخ داده یا به سهو که بعید به نظر می‌رسید یا به قصدِ کارگردانیِ مراسم اسکار که همیشه پر است از چالش و هیجان و ماجراجویی.‌وارن بیتی پاکت را باز می کند و به فی داناوی می دهد تا با هم تاکید کنند ، ستاره بخت کدام فیلم می درخشد.

بله فی داناوی نام لالالند را برای بهترین فیلم می برد، موسیقی نواخته می شود حاضران تشویق می‌کنند و عوامل یکی یکی روی صحنه می‌آیند ، صدای گوینده در سالن دالبی تیه تر هم پیچیده که رزومه ای از فیلم را مروز می کند.اما یک دقیقه صبر کنید!! ببخشید ببخشید!! انگار اشتباهی رخ داده!! این جایزه می رود برای فیلم مهتاب .نه لالالندی حالا یکی یکی بروید سر جاهایتان تا مهتابی ها بیایند روی صحنه.پاکت دیگری باز می شود و در آن نام فیلم مهتاب به عنوان بهترین فیلم در نمای نزدیک قرار می گیرد و دو ستاره در هشتمین دهه ی زندگی این بار دیگر بازیگر خوبی نیستند و حیران مانده اند.

آیا امکان دارد دو پاکت با دو نام وجود داشته باشد آنهم بدون تصمیم قبلی یا اینکه با ظرافت قرار است گفته شود که نظر ما "لالالند" بود اما سیاست ها به قول کارگردان فیلم تونی اردمن نشان می دهد که گاهی حمایت از یک اعتقاد و حیثیت با ارزش تر از رسیدن یک فیلم به حق خودش است.

این اتفاق بازتاب های گسترده ای را تا کنون در پی داشته است .عده ای آن را اشتباه می دانند و عده ای دیگر اتفاقی کارگردانی شده برای جذاب تر کردن برنامه و شاید هم کنایه ای به این همین که در بالا به آن اشاره شد.لالالند شایسته‌ی این جایزه بوده است.

اول منتقدین می خواستند تا این اتفاق جنجالی را به گردن فی داناوی و وارن بیتی بیاندازند اما دوربین همه چیز را ثبت کرده بود و به فاصله دقایقی رئیس مراسم اسکار بابت این اتفاق عذر خواهی کرد. بله. امشب شبی مهتابی برای تیره پوستان و مهاجران بود. 

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید