شنبه, 18 بهمن 1399 00:48

کریستوفر پلامر بازیگر «آوای موسیقی» درگذشت/ خدانگهدار کاپیتان!

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
کریستوفر پلامر بازیگر «آوای موسیقی» درگذشت/ خدانگهدار کاپیتان! کریستوفر پلامر بازیگر «آوای موسیقی» درگذشت/ خدانگهدار کاپیتان!

سی و یک نما - کریستوفر پلامر که شهرتش را مرهون بازی در فیلم «آوای موسیقی» یا «اشک‌ها و لبخندها» بود و جایزه اسکار را برای بازی در فیلم «تازه‌کارها» گرفته و برای بازی در «همه پول‌های دنیا» و «آخرین ایستگاه» نامزد اسکار شده بود، در ۹۱ سالگی درگذشت.

کریستوفر پلامر پیرترین بازیگری که جایزه اسکار را برده بود، امروز در خانه‌اش در کانتیکات از دنیا رفت. الن تیلور همسر وی و و بهترین دوستش برای ۵۳ سال، در کنار او حضور داشت.

وی که پیرترین بازیگری است که جایزه اسکار را دریافت کرده چندین جایزه امی و دو جایزه تونی نیز در حدود ۷۰ سال فعالیت هنری‌اش دریافت کرده بود.

لو پیت دوست قدیمی او و مدیر برنامه‌هایش برای ۴۶ سال، نوشت: کریس یک مرد فوق‌العاده بود که به شدت علاقه‌مند به حرفه‌اش بود و به آن احترام می‌گذشت. وی تابع اصول اخلاقی و یک گنجینه ملی بود که ریشه‌های کانادایی‌اش را خیلی دوست می‌داشت. او با هنر و انسانیتش قلب همه ما را از آن خود کرد و زندگی وی برای نسل‌های بعدی به عنوان یک افسانه باقی خواهد ماند.

پلامر نزدیک به ۷۰ سال گذشته به عنوان یک چهره ثابت عرصه نمایش حضور داشت و در بیش از ۱۰۰ فیلم بازی کرد. وی بیش از همه با ایفای نقش کاپیتان فون‌تراپ در «اشک‌ها و لبخندها» به یاد آورده می‌شد که سال ۱۹۶۵ توسط رابرت وایز ساخته شد.

این بازیگر قدیمی که انگلیسی و فرانسه را به یک اندازه شیوا و روان حرف می‌زد، در ایالت کبک بزرگ شده بود.

آرتور پلامر در 1929 در تورنتو به دنیا آمد و از نوادگان سومین نخست‌وزیر کانادا بود. در تمام سال‌های حضورش در تئاتر کانادا و آمریکا و انگلیس از گزینه‌های اصلی بازی در نقش‌های اصلی آثار ویلیام شکسپیر بود و با وجود چند بار نامزد شدن در جوایز تونی، در نامزدی یا بردن اسکار ناکام بود. تا اینکه در 2010 با «آخرین ایستگاه» نخستین نامزدی اسکار را در 80 سالگی جشن گرفت و دو سال بعد با «تازه‌کارها» اسکار بهترین بازیگر مکمل را برد.

پلامر که تا امروز پیرترین بازیگر برنده اسکار است، یک رکورد دیگر هم دارد. پس از آنکه کوین اسپیسی به دلیل درگیر شدن در پرونده رسوایی اخلاقی از پروژه کامل‌شده «تمام پول‌های جهان» کنار گذاشته شد، ریدلی اسکات از پلامر برای گرفتن دوباره صحنه‌های بازیگر اصلی دعوت کرد. در اسکار 2018 پلامر در 88 سالگی سومین و تا امروز آخرین نامزدی اسکار خود را جشن گرفت تا پیرترین نامزد تاریخ این جایزه معتبر هم باشد.

پلامر سه بار ازدواج کرد و از اولین زندگی مشترک خود یک دختر به نام آماندا داشت که در دنیای بازیگری فعال است. سومین ازدواج او بیش از پنج دهه ادامه داشت و با مرگ پلامر به پایان رسید.

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید