شنبه, 27 دی 1399 11:37

کرونا مقررات اسکار در بخش فیلم بین‌المللی را تغییر داد/ افزایش فهرست نامزدها

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
کرونا مقررات اسکار در بخش فیلم بین‌المللی را تغییر داد/ افزایش فهرست نامزدها کرونا مقررات اسکار در بخش فیلم بین‌المللی را تغییر داد/ افزایش فهرست نامزدها

سی و یک نما - آکادمی اسکار بار دیگر به خاطر شیوع ویروس کرونا دست به تغییر مقررات زد و برخی تغییرات اساسی در روند انتخاب نامزدهای بخش فیلم‌های بین‌المللی ایجاد کرد.

 به گزارش ددلاین، در حالی که این خبر هنوز از سوی آکادمی اسکار به صورت رسمی اعلام نشده اما منابع داخلی می‌گویند تغییراتی کلیدی در روند انتخاب نامزدهای راه‌یافته به فهرست نهایی اسکار در بخش فیلم بلند بین‌المللی (که سابق فیلم خارجی زبان نامیده می‌شد) ایجاد شده است.

به جای اینکه یک کمیته اصلی متشکل از داوطلبانی از همه شاخه‌ها بخواند ۷ فیلم منتخب خود را به آکادمی معرفی کنند و بعد یک کمیته اجرایی بسیار کوچک‌تر ۳ فیلم به این گروه اضافه و فهرست کوتاهی متشکل از ۱۰ فیلم انتخاب کند و بعد از میان این ۱۰ فیلم ۵ نامزد به عنوان نامزدهای اسکار معرفی شوند، امسال روند دیگری در حال اجراست.

کمیته اصلی امسال تاکنون همه کارهای لازم را برای فاز نخست رای‌گیری انجام می‌دهد و در نهایت به جای ۱۰ فیلم ۱۵ فیلم را وارد فهرست می‌کند.

این امر در عین شیوع کرونا، در پیش گرفته شده تا احتمال اعمال نظر توسط «کمیته نجات» فیلم‌ها حذف شود و مانع اختلاف‌نظرهایی شود که با حذف برخی فیلم‌های مهم بین‌المللی سال‌های اخیر جنجال ایجاد کرده بود. نادیده گرفتن «شهر خدا» در سال ۲۰۰۲ و «۴ ماه و ۳ هفته و ۲ روز» از رومانی که برنده نخل طلای کن شده بود و موارد دیگر از این دست کمیته اجرایی آکادمی را وادار ساخته است تا برای اطمینان از انتخاب بهترین‌های سینمای جهان که معمولاً توسط کمیته بزرگ‌تر نادیده گرفته می‌شدند، این تغییر را اعمال کند.

۹ فوریه (۲۱ بهمن) قرار است لیست نامزدهای بخش فیلم بین‌المللی همراه دیگر گروه‌ها مانند موسیقی، بهترین فیلم‌های کوتاه و مستندها معرفی شوند.

امسال ۹۳ فیلم وارد این رقابت شده‌اند و گفته شده بازترین میدان برای رقابت در سال‌های اخیر را ایجاد کرده است.

فاز دوم از این روند از ۵ تا ۱۰ مارس انجام می‌شود و همه اعضای آکادمی حق رای به فهرست ارایه شده شامل ۱۵ فیلم را دارند تا از این میان ۵ نامزد نهایی اسکار انتخاب شوند. اسامی این نامزدها ۱۵ مارس (۲۵ اسفند) در کنار همه نامزدهای دیگر اعلام می‌شود.

مهر

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید