دوشنبه, 13 ارديبهشت 1400 15:17

ورایتی «قهرمان» فرهادی را در جمع برندگان نود و چهارمین دوره جوایز اسکار قرار داد | آیا سومین اسکار در انتظار سینمای ایران است؟

نوشته شده توسط سی و یک نما
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
ورایتی «قهرمان» فرهادی را در جمع برندگان نود و چهارمین دوره جوایز اسکار قرار داد | آیا سومین اسکار در انتظار سینمای ایران است؟ ورایتی «قهرمان» فرهادی را در جمع برندگان نود و چهارمین دوره جوایز اسکار قرار داد | آیا سومین اسکار در انتظار سینمای ایران است؟ خبر سی و یک نما

سی و یک نما - نشریه ورایتی در پیش بینی زودهنگام خود از برندگان اسکار ۲۰۲۲، «قهرمان» فرهادی را شانس اصلی شاخه بهترین فیلم بین المللی معرفی کرد.

در صورت تحقق پیش بینی نشریه ورایتی و کسب سومین جایزه اسکار برای ایران، فرهادی از «آکی را کوراساوا» با دو جایزه اسکار عبور خواهد کرد و با سه جایزه در کنار «اینگمار برگمن» و پس از «فدریکو فلینی» و «ویتوریو دسیکا» (چهار جایزه)، در رتبه دوم پرافتخارترین سینماگران در عرصه اسکار بین المللی قرار خواهد گرفت.

با گذشت یک هفته از برگزاری مراسم اسکار ۲۰۲۱، نشریه ورایتی به رسم هر سال در مطلبی برندگان جوایز سال آینده را پیش‌بینی کرده است. این نشریه آمریکایی که سال گذشته در یک پیش‌بینی زودهنگام به درستی فیلم سرزمین خانه‌به‌دوش را به عنوان برنده اسکار بهترین فیلم اعلام کرده بود، می‌گوید فرهادی با فیلم جدیدش قهرمان در مسیر دریافت سومین جایزه اسکار تاریخ فعالیت هنری خود قرار دارد.

قهرمان نهمین فیلم بلند فرهادی است که در شیراز و با حضوری امیر جدیدی، محسن تنابنده، فرشته صدرعرفایی، سارینا فرهادی و جمعی دیگر از بازیگران فیلمبرداری شد. قهرمان یک فیلم با درون‌مایه معمایی است اما همانطور که در گزارش ورایتی هم بدان اشاره شده، هنوز کسی داستان این فیلم را نمی‌داند.

از نظر برخی فعالان حوزه فرهنگ و سینما، اهمیت فیلمبرداری قهرمان در شیراز از آن رو است که چهره کارگردانی بین‌المللی با شهری که نماد فرهنگ و هنر ایران است، پیوند می‌خورد؛ از سویی دیگر، فیلمسازی فرهادی در ایران، اقبال جهانی را برای ارج‌گذاری به آثارش افزایش می‌دهد، این را می‌توان از فیلم‌هایی که تاکنون برای آن‌ها نامزد شده یا جایزه برده است، دریافت. گفته می‌شود فیلمنامه قهرمان به اندازه جدایی نادر از سیمین فرهادی تاثیرگذار خواهد بود.

در ادامه منتخبی از دیگر پیش‌بینی‌های ورایتی از برندگان نودوچهارمین دوره از جوایز اسکار را مشاهده می‌کنید:

بهترین فیلم: خاندان گوچی (۲۰۲۱)

بهترین کارگردان: ریدلی اسکات برای فیلم خاندان گوچی

بهترین بازیگر نقش اول: ویل اسمیت برای فیلم پادشاه ریچارد (برادران وارنر)

بهترین بازیگر نقش اول زن: آنا د آرماس برای فیلم بلوند (نتفلیکس)

بهترین بازیگر نقش مکمل مرد: ادریس البا برای فیلم هرچه سخت‌تر زمین می‌خورند (نتفلیکس)

بهترین بازیگر نقش مکمل زن: اُلگا مردیز برای فیلم در ارتفاعات (برادران وارنر)

بهترین فیلمنامه غیراقتباسی: نهر آبی از جاستین چون

بهترین فیلمنامه اقتباسی: خاندان گوچی از روبرتو بنتیونا

بهترین انیمیشن: افسون از جرد بوش و بایرون هاورد

بهترین فیلمبرداری: خاندان گوچی

بهترین طراحی لباس: خاندان گوچی 

اگر امسال همه چیز طبق برنامه‌ریزی پیش رود، نود و چهارمین دوره از مراسم اهدای جوایز اسکار به روال سال های قبل اواخر ماه فوریه سال ۲۰۲۲ (اسفند ۱۴۰۰) و در سالن تئاتر دالبی برگزار می‌شود و فیلم‌هایی که از اول مارس (۱۱ اسفند ۹۹) تا ۳۱ دسامبر (۱۰ دی ۱۴۰۰) در سینماها اکران شده باشند، واجد شرایط شرکت در این ماراتن خواهند بود.

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید