سه شنبه, 19 تیر 1403 13:00

معرفی مینی‌سریال «بی‌گناهی فرضی» با بازی جیک جیلنهال

نوشته شده توسط پانیذ اسماعیل‌لو
این مورد را ارزیابی کنید
(8 رای‌ها)
معرفی مینی‌سریال «بی‌گناهی فرضی» با بازی جیک جیلنهال معرفی مینی‌سریال «بی‌گناهی فرضی» با بازی جیک جیلنهال سی و یک نما

سی و یک نما - "بی‌گناهی ‌فرضی" (Presumed Innocent) مینی سریالی جنایی، درام و رازآلود در هشت قسمت، محصول سال ۲۰۲۴ کشور آمریکا، به نویسندگی و کارگردانی "دیوید ای کلی" است که بازیگرانی چون جیک جیلنهال، روث نگا، بیل کمپ، او. تی. فاگبنلی، چیس اینفینیتی، رناته رینسوه، پیتر سارسگارد و کینگستون رومی ساوتویک در این سریال بازی می‌کنند.

این سریال، جدیدترین تریلرمعمایی حقوقی است که توسط اپل تی‌وی پخش می‌شود و بینندگان را در روایتی تاریک و پیچیده غوطه‌ور می‌کند.

بی‌گناهی فرضی بر اساس رمانی به همین نام نوشته‌ی "اسکات تارو" ساخته شده است.

قتل هولناک یکی از کارمندان  دفتر دادستانی شیکاگو (کارولین) در منزلش جنجال به پا می‌کند و سریال با فرضیه‌ای ملتهب و انفجاری آغاز می شود.

(راستی) یکی از کارمندان ارشد دفتر دادستانی در آستانه‌ی انتخابات (جیک جیلنهال) مظنون اصلی این جنایت وحشتناک است چرا که مشخص می‌شود او با وجود آنکه همسر و دو فرزند نوجوان دارد با مقتول رابطه داشته است.

و پرونده زمانی پیچیده‌تر می‌شود که پزشک قانونی اعلام می‌کند، کارولین در زمان مرگ باردار بوده و آزمایش در‌ان‌ای اوضاع را وخیم‌تر می‌کند.

photo_2024-07-09_13-49-28.jpg

با تماشای  قسمت‌های اول این سریال پرتعلیق، مخاطب قانع شده که با داستانی جذاب و پیچیده رو‌به رو خواهد بود و در این میان نقش همسر راستی که یک دورگه‌ی رنگین‌پوست است (با بازی خوب روث نگا) پررنگ تر می‌شود.

سریال«بی گناهی فرضی» که  با ترجمه‌ی " اصل برائت" هم شناخته می‌شود،  از همان ابتدا با فضای ملتهب و قصه‌ی پیچیده اش بیننده را مجذوب خود می کند و به تدریج این جذابیت به اوج خود می ‌رسد. فیلمنامه و کارگردانی این سریال اقتباسی به گونه‌ای است تا بیننده را با ترکیبی از تعلیق، درام و دسیسه‌های قانونی جذب کند و از طرفی تحقیقات قتل با دقت به تصویر کشیده شده و تنش و پارانویایی که دادستانی را در بر گرفته است، برجسته می کند.

بی‌گناه فرضی در وبگاه راتن تومیتوز بر اساس نظر ۶۶ منتقد، امتیاز ۷۶٪ با میانگین نمرهٔ ۷/۱۰ را کسب کرده است. اجماع منتقدان این وبگاه می‌گوید: «بی‌گناه فرضی که با گروه بازیگران قابل توجهی سرزنده شده است، مرتکب گناهی نیست که فیلم اصلی را به نمایش بگذارد، اما خودش را به خوبی به عنوان یک درام دادگاهی سرگرم‌کننده تبرئه می‌کند.» این مجموعه در متاکریتیک، بر اساس نظر ۳۲ منتقد امتیاز ۶۵ از ۱۰۰ را کسب کرده که نشان‌گر «نقدهای عموماً مطلوب» است.

دیوید ای. کلی کارگردان این مینی‌سریال، نویسنده و تهیه کننده امریکایی متولد ۴ آپریل ۱۹۵۶ است که از سال ۱۹۸۶ فعالیت هنری خود را آغاز کرد. او تحصیلاتش را در رشته حقوق در دانشگاه بوستون گذراند و مدت ها به عنوان وکیل فعالیت کرد. دیوید ای. کلی سابقه فعالیت در آثاری همچون آرزوی رابین، آسمان بزرگ، وکیل لینکولن، آناتومی یک رسوایی و آقای مرسدس را در کارنامه هنری خود دارد. از جمله افتخارات دیوید ای. کلی می توان به کسب یازده جایزه امی اشاره کرد.

از روی کتاب بی‌گناهی فرضی Presumed Innocent) فیلمی نیز به کارگردانی آلن جی پاکولا و بازی هریسون فورد  در سال 1990 ساخته شده که یکی از پر فروش‌ترین فیلم های دهه‌ی نود محسوب میشود. تهیه‌کننده این فیلم سیدنی پولاک است.

همانطور که می‌دانید دهه‌ی 90 یکی از مهمترین و پررونق‌ترین دهه‌ها با آثار برجسته و ماندگار است.

ترجمه: پانیذ اسماعیل‌لو

منبع: IMDB

photo_2024-07-09_13-49-30.jpg

photo_2024-07-09_13-49-31.jpg

photo_2024-07-09_15-15-53.jpg

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید