چهارشنبه, 08 اسفند 1397 22:31

معرفی فیلم سینمایی «گاسنل» GOSNELL / یک فیلم تکاندهنده برمعنای داستانی واقعی

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)
معرفی فیلم سینمایی «گاسنل» GOSNELL / یک فیلم تکاندهنده برمعنای داستانی واقعی معرفی فیلم سینمایی «گاسنل» GOSNELL

سی و یک نما - فیلم سینمایی «گاسنل» GOSNELL محصول سال 2018 برگرفته از داستان واقعی یک قاتل سریالی است که نوع جنایت او با قتل های معمولی تفاوت دارد. دکترکرمیت گاستل یک پزشک با مجوز سقط جنین در ایالت پنسیلوانیا است که به صورت رنجیره ای نوزادان زنده را به قتل می رسانده و سه دهه به این جنایت ادامه داده تا در سال 2013 محاکمه و محکوم می شود.

طبق قانون سقط جنین در امریکا تا سن 15 هفته و در بعضی ایالت های آمریکا تا 22 هفته ، جنین موجود زنده محسوب نمی شود و می توان آن را از بین برد اما بعد از 24 هفته کاملا یک موجود زنده است وکورتاژ جرم محسوب می شود.اما این دکترروانپریش، نوزادان بزرگتر از این سن را هم که کاملا سالم و زنده بودند در کلینیک خود به دنیا می آورد و با بریدن نخاع ، آنها را می کشد.
وی همچنین با استفاده از داروهای تاریخ مصرف گذشته موجب مرگ بعضی از مادران این نوزادها هم شده بود اما از آنجا که مراجعین وی معمولا از اقشار تهیدست جامعه ، مهاجران و رنگین پوستان بودند، نزدیک به چهار دهه به جنایات خود ادامه می داد.
در ابتدای فیلم دختر سیاهپوستی را می بینیم که در نگاه دوربین کم کم به ما نزدیک می شود و چهره ی محو او را می توانیم تشخیص دهیم. او با چهره ای وحشتزده و پر از درد از سوژه ای عکس می گیرد . عکسی که در انتهای فیلم مدرکی برای اثبات جرم این پزشک بی رحم می شود.
فیلم با نگاهی کاملا عامدانه به نکوهش سقط جنین می پردازد ، از صحنه ای که شخصیت پلیس مرد، عاشقانه دخترش را در کلیسا برای مراسم ازدواج همراهی می کند تا خانم وکیل پرونده که خود صاحب 5 فرزند پشت سر هم است و کمک می کند تا دختری سیاهپوست، فرزندی که در شکم دارد را حفظ کند.
اکران این فیلم جنجال های بسیاری به همراه داشت و موجب شد تا باردیگر درگیری عقیدتی بین دو گروه موافق و مخالف سقط جنین در آمریکا بالا بگیرد.
فیلم جنجالی «گاسنل: محاکمه بزرگ‌ترین قاتل زنجیره‌ای آمریکا» در حقیقت داستان واقعی محاکمه سال 2013 دکتر "کرمیت گاسنل" را در طی چهار سال روایت می‌کند و ساخت این فیلم هم به دلیل اعتراضات قاضی پرونده ، بیش از سه سال طول کشیده است.
دکتر گاسنل که از اوایل دهه 1970 یک کلینیک سقط جنین را در پنسیلوانیا راه‌اندازی کرده بود، بارها متهم به سقط غیرقانونی در شرایط غیربهداشتی شده بود. تا اینکه سرانجام سال 2011 به اتهام قتل هفت جنین در آخرین ماه‌های بارداری دستگیر و دو سال بعد محکوم شد. یکی دیگر از جرایم این پزشک جنایتکار، کشتن غیرعمد" کارنامایا مونگار" در 2009 بود که ظاهرا برای انداختن جنین خود به کلینیک مراجعه کرده بود.این فیلم از جریان پرونده ی قتل این زن آغاز می شود. اما نه در طول فیلم و نه در خبرهای واقعی که از این جنایت ها منتشر شده، هرگز دلیل این قتل های زنجیره ای نوزادان توسط او روشن نیست و شخصیت وی، هرگز به عنوان یک بیمار روانی هم مورد بررسی قرار نگرفته است.
«نیک سیرسی» کارگردان فیلم «گاسنل: محاکمه بزرگ‌ترین قاتل زنجیره‌ای آمریکا» است ، «دین کین »در آن نقش پلیس پرونده ایفای نقش می کند و «ارل بیلینگز» هم بازیگر نقش دکتر گاسنل است.

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید