دوشنبه, 05 شهریور 1397 04:30

معرفی فیلم «خرپول های آسیایی» / سیندرلایی با چشمان بادامی

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(4 رای‌ها)
معرفی فیلم «خرپول های آسیایی» / سیندرلایی با چشمان بادامی معرفی فیلم «خرپول های آسیایی» / سیندرلایی با چشمان بادامی

سی و یک نما– فیلم سینمایی «آسیایی‌های خرپول Crazy Rich Asians» فیلمی آمریکایی و درامی رمانتیک و عاشقانه در فضایی کمدی است که تمام بازیگران آن چشم بادامی های خاور دور و آمریکایی های آسیایی تبار به خصوص چینی هستند. بازیگرانی که درخشش فوق العاده آن ها در این فیلم اینطور تداعی می کند که انگار چینی ها می خواهند به بازارسوپر استارهای هالیوود هم راهی پیدا کنند و در این عرصه هم رقابتی جدی داشته باشند. مثل همه ی بازارها در سراسر دنیا که بازنده میدان چین شده اند.

 

مایه دارهای دیوانه آسیا یی بر اساس رمانی به همین نام اثر "کوین کوآن" ساخته شده که دردو هفته ای که از اکرانش در آمریکا و کانادا می گذرد مورد توجه مخاطبین سینما و منتقدین قرار گرفته و فروشی بسیار خوبی بخصوص در تعطیلات آخر هفته اخیر داشته است. این موفقیت تا جایی است که این روزها صحبت از ساخت قسمت دوم آن در رسانه ها منتشر شده است.

 


این فیلم که توسط کمپانی بزرگ "برادران وارنر" منتشر شده ، تهیه کنندگان فیلم نینا جاکوبسن و براد سیمپسون هستند و کارگردان آمریکایی چینی تبار این فیلم ، "جان .ام. چو" ‌است. هنرپیشه‌های فیلم کنستانس وو، هنری گولدینگ، جما چان (مدل معروف آمریکایی)، آوکافینا، کریس آکینو، لیزا لو، نیکو سانتوس، کن جیونگ و میشل یئو هستند.در این میان بازی کنستانس وو در نقش رچل بسیار مورد توجه است تا جایی که گمانه زنی ها برای او در مراسم  های بزرگ سینمایی، خواب های طلایی را پیش بینی کرده اند.همانطور که نگاه خاص این فیلم به سنت و مدرنیته در مهاجرت آسیایی ها به کشورهای غربی ، فیلم را یک پله بالاتر از درام عاشقانه سیندرلایی می بینند.

 


گفتنی است که در سه دهه گذشته، این اولین فیلمی است که تمام بازیگرانش آسیایی هستند.
آسیایی‌های خرپول داستان رچل دختر جوان و خود ساخته آمریکایی - آسیایی‌ است که برای شرکت درمراسم عروسی بهترین دوست "نیک"، دوست پسر جذاب و دوست داشتنی اش به سنگاپور دعوت می شود تا  با خانواده وی نیز آشنا شود. رچل در آنجا متوجه می شود که نیک، پسر پولدارترین و مشهورترین خانواده چینی در سنگاپور است. تصاویر دختر در فضای مجازی به عنوان نامزد پسر ثروتمند سنگاپور در همه جا منتشر می شود بنابر این او باید در شمایل یک دختر اصیل و سنتی به دیگران معرفی شود.رچل فرزند نامشروع یک زن آزاد است و هیچ خانواده ای ندارد و حالا یک دختر کاملا آمریکایی و به دور از آداب و سنن نیاکانش شده و هیچ امتیازی برای جلب رضایت خانواده نیک  ندارد  و این برای خانواده  قابل قبول نیست.

 


کشمکش های جذاب و دیدنی او و خانواده خرپول آسیایی موجب شده تا بتوان از یک فیلم دقیقا دو ساعته ی خوب و جذاب لذت برد.
ضمن اینکه سایت IMDb   نیز برای این فیلم رتبه خوب 7/7 را درنظر گرفته است.
ترجمه: پانیذ اسمعیل لو

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید