پنج شنبه, 01 آذر 1397 00:00

معرفی سریال «شکارچی انسان:یونا بامبر» MANHUNT:UNABOMBER/ داستان واقعی از یک بمب گزار نابغه

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)
معرفی سریال «شکارچی انسان:یونا بامبر» MANHUNT:UNABOMBER/ داستان واقعی از یک بمب گزار نابغه معرفی سریال «شکارچی انسان:یونا بامبر» MANHUNT:UNABOMBER/ داستان واقعی از یک بمب گزار نابغه

سی و یک نما - تئودورجان کزینسکی متولد ماه می سال 1942 معروف به "یونا بامبر" بمب گذار دانشگاه و فرودگاه،  یک ریاضیدانان نابغه و معترض سیاسی-اجتماعی آمریکایی است که با بمب گذاری خود موجب مرگ 3 نفر و زخمی شدن 23 نفرشده است. مردی که پلیس، هفده سال  در پی او بود تا اینکه دستگیر و محکوم به حبس ابد و یک روز شد. کزینسکی از خانواده ای مهاجر در شیکاگو به دنیا آمد و از کودکی نابغه بود. او در 16 سالگی وارد کالج شد و درسن 25 سالگی با مدرک دکترای ارشد ریاضی در دانشگاه کالیفرنیا به تدریس پرداخت.

او در سال 1971 دچار نوعی انزوای روحی شد و تصمیم گرفت به یک اتاقک محصورو بدون هیچ امکاناتی- حتی آب و برق - در مونتانا برود تا به تکامل روحی و بی نیازی کامل برسد. وی دراین دوران، شروع به ساختن بمب های دستی پیشرفته و منحصر به فردی کرد و از سال 1978 تا 1995 شانزده بمب در چندین دانشگاه و فرودگاه کار گذاشت که البته می توانست این بمب ها را به گونه ای استفاده کند که کشته های بسیار داشته باشد اما هدف او بیشتر از آدم کشی، اعتراض به نظر می رسید و به جای یک قاتل بی رحم یک نابغه روانی محسوب میشد. او پس از دستگیرشدن در دادگاه گفت هدفش از این کار جلب توجه مردم و تاکید بر از بین رفتن تدریجی" قدرت انسان" از طریق فن آوری روز و تکنولوژی مدرن بوده است. او سرانجام به حبس ابد بدون تخفیف محکوم شد و داستان او طرحی جذاب برای سریالی  هشت ساعته را رقم زد که پیشنهاد می کنیم دیدن این مینی سریال جذاب را از دست ندهید.

 


تئودور جان کازینسکی، معروف به یونابمبر (Unabomber)، استاد ریاضیات دانشگاه معتبربرکلیِ کالیفرنیا، پسر باهوشی که در شانزده سالگی وارد هاوارد شده بود چطور شد که تبدیل به یک بمبگذار معروف شد؟ چرا از زندگی شهری و بودن در اجتماع، از شغل و سمتش در تلویزیون، م و تکنولوژی فرار کرد؟ هدفش چه بود؟ چگونه این بمب گذاری هارا انجام میداد؟ چگونه لو رفت و پلیس پیدا و دستگیرش کرد و در دادگاه به حبس ابد محکوم شد؟
جیم فیتزجرالد کیست؟ در دستگیری تد چه نقشی دارد؟ چگونه به حل این پرونده کمک کرد وتد چه تاثیری رو او گذاشت؟
این ها سوال هایی است که شبکه “دیسکاوری“ دراین سریال هشت ساعتی با بازی فوق العاده “پاول بتانی“ و “سم ورتینگتون“(بازیگر فیلم آواتار)  و کارگردانی" اندرو ساروسکی" به تصویر می کشد و پاسخ می دهد.

 

 

شروع سریال در سال 1997 میلادی است که “فیتز“ پلیس قدیمی در خارج از شهرو به تنهایی زندگی میکند وماموران اف بی آی به سراغ او می روند چرا که تد"یونابامبر" اعلام کرده است که تنها با ماموری که او را دستگیر کرده ،‌ صحبت خواهد کرد.
پس از این سکانس ، با یک فلاش‌بک به سال 1995  به جایی می رویم که فیتز به عنوان پلیس ایالت فیلادلفیا خدمت می‌کرده است و بعد او برای ماموریتی سخت تر در سانفرانسیسکو انتخاب می شود. ماموریتی برای دستگیری یک تروریست  که بمب های ساخته شده توسط او در طول سال ها موجب کشته  شدن 3 نفرو زخمی شدن 23 نفر شده است.

 


 در ادامه بیننده با فیتز همراه می شود تا با پی بردن به رازهای لایه لایه سریال، هیجان زده شده و لذت ببرد. به خصوص که متوجه می شود شاید فیتز بخاطر شباهت های نگاهش به دنیا با تد (یونابامبر)، توانسته به او نزدیک شود.طرز فکر تد کزینسکی  معروف به یونابامبر در مورد حذف  هشدار دهنده انسان‌ها در عصر تکنولوژی و مدرنیته .

بازیگران: سم ورتینگتون، پاول بتانی کریس نوت، کیشا کستل هیو
 الیزابت ریزر، لین کالینز، جرمی باب، مارک داپلاس
کارگردان: اندرو ساروسکی
محصول شبکه دیسکاوری

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید