پنج شنبه, 26 فروردين 1400 16:48

جشنواره فیلم ونیز از روبرتو بنینی با اهدای جایزه شیرطلایی تجلیل می‌کند

نوشته شده توسط سی و یک نما
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
جشنواره فیلم ونیز از روبرتو بنینی با اهدای جایزه شیرطلایی تجلیل می‌کند جشنواره فیلم ونیز از روبرتو بنینی با اهدای جایزه شیرطلایی تجلیل می‌کند خبر سی و یک نما

سی و یک نما - جشنواره جهانی فیلم ونیز در مراسم سال ۲۰۲۱ از روبرتو بنینی کارگردان و بازیگر مشهور ایتالیایی و برنده جایزه اسکار با اهدای جایزه شیرطلایی یک عمر دستاورد تجلیل می کند.

به گزارش سی و یک نما به نقل از ورایتی، جشنواره فیلم ونیز با اهدای جایزه شیرطلایی یک عمر دستاورد از روبرتو بنینی تجلیل می کند. روبرتو بنینی با فیلم «زندگی زیباست» سه جایزه اسکار از جمله بهترین بازیگر مرد را در سال ۱۹۹۹ بدست آورده است و در آخرین بازی اش در نقش پدر ژپتو در لایو اکشن «پینوکیو» ساخته متیو گارونه به سینما برگشته است. «پینوکیو» در سال ۲۰۱۹ در گیشه سینماهای ایتالیا با موفقیت عظیمی مواجه شد.

آلبرتو باربرا رییس جشنواره ونیز، روبرتو بنینی را با فلینی و جیم جارموش مقایسه کرد و از این سینماگر ایتالیایی به عنوان یکی از معدود هنرمندان دنیا که توانایی ترکیب استعداد کمدی با هجو را دارد، یاد کرد.

بنینی نیز بعد از شنیدن این خبر و واکنش به این جایزه گفت: قلب من سرشار از شادی و سپاس است، این یک افتخار عظیم است که جشنواره بزرگ ونیز از حرفه من قدردانی می کند.

هفتاد و هشتمین دوره جشنواره ونیز قرار است بین روزهای یک تا ۱۱ سپتامبر امسال برگزار شود.

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید