شنبه, 28 فروردين 1400 13:45

به بهانه درگذشت هلن مک کروری | نگاهی کوتاه به حضور وی در سریال «پیکی بلایندرز»

نوشته شده توسط سی و یک نما
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)
به بهانه درگذشت هلن مک کروری | نگاهی کوتاه به حضور وی در سریال «پیکی بلایندرز» به بهانه درگذشت هلن مک کروری | نگاهی کوتاه به حضور وی در سریال «پیکی بلایندرز» خبر سی و یک نما

سی و یک نما - هلن مک کروری بازیگر «پیکی بلایندرز» و «هری پاتر»، در سن پنجاه ‌و دو سالگی بر اثر ابتلا به بیماری سرطان درگذشت.

خبر درگذشت این بازیگر را همسرش، دیمین لوئیس در توییتر اعلام کرد و نوشت: "با قلبی شکسته اعلام می‌کنم که زن قوی و زیبای من بعد از یک مبارزه قهرمانانه با بیماری سرطان در خانه‌ای مملو از عشق خانواده و دوستان در آرامش درگذشت. او همانگونه درگذشت که زندگی می‌کرد، بدون ترس. خدا می‌داند که ما چقدر عاشق او هستیم و چقدر خوش‌شانس هستیم که او را در زندگی‌مان داشتیم.

او بسیار خوش درخشید.

حالا برو عزیزم ، در آسمان‌ها و از تو متشکرم."

Helen-McCrory-1.jpg

هلن مک کروری مشهورترین نقش دوران حرفه‌ای خود را در سریال تحسین شده‌ی پیکی بلایندرز ایفا کرد. پالی گری از خانواده شلبی یکی از مهم‌ترین و کلیدی‌ترین نقش‌های سریال در این مجموعه‌ی درام انگلیسی ساخته‌ی استیون نایت است. مک کروری در هر پنج فصلی که تاکنون از این مجموعه منتشر شده حضور مؤثر داشته است. ششمین و آخرین فصل از این سریال محبوب و پرطرفدار، قرار است تا اواخر سال ۲۰۲۱ یا اوایل ۲۰۲۲ پخش شود.

skynews-helen-mccrory-peaky-blinders_5344507.jpg

کیلین مورفی، هم‌بازی او در سریال «پیکی‌بلایندرز» (peaky blinders) در واکنش به درگذشت این بازیگر، مک کوری را به عنوان یک دوست دلسوز و بازیگر نترس توصیف کرد.

مورفی در بیانیه‌ای گفت: "دلم با از دست دادن چنین دوست عزیزی شکسته است. هلن انسانی زیبا، مهربان، بامزه و دلسوز بود. او همچنین یک بازیگر با استعداد، بی‌باک و باشکوه بود. او در هر صحنه، و در هر شخصیتی که بازی می‌کرد، به آن صحنه و شخصیت رنگ و بویی بلندمنشانه و انسانی می‌داد. من خوش شانس بودم که با این زن درخشان همکاری کردم، سال‌های بسیاری که در پیش او خوشحال بودم. دلم برای او تنگ خواهد شد. عشق و فکر من با دیمین و خانواده‌اش است."

ers_III_Ep1_768x512.jpg

هلن مک‌کروری در سریال پیکی بلایندرز در نقش الیزابت پالی گری بازی می کرد که خاله تامی و صندوقدار پیکی بلایندرز بود. وقتی تامی، آرتور و جان در جنگ بودند، او اداره تشکیلات را عهده‌دار بود. دو فرزند پالی، آنا و مایکل، در کودکی از وی گرفته شدند. در فصل دوم، پالی با پسرش ملاقات می‌کند اما می‌فهمد دخترش مرده‌است.

Polly_Gray_series2.jpg

هلن مک کروی، بازیگر نقش پالی، لهجه بیرمنگامی را از طریق گوش دادن به آهنگ‌های آزی آزبورن، خواننده بریتانیایی و اهل بیرمنگام یاد گرفته است. هلن مک کروی می‌گوید زمانی که پروژه سریال پیکی بلایندرز را قبول کرده است، حدود 6 ماه هر روز ساعاتی را به گوش دادن آهنگ‌های اوزی آزبورن و رادیوی بیرمنگام اختصاص می‌داده است که خوشبختانه این تمرین و تلاش‌ها ثمربخش بوده است.

7LHWZQMA3NCVJOTO2KFQZOVEYM.jpg

 در فصل ۵ توماس شلبی از یک تاجر تبهکار به یک سیاستمداری البته فاسد و تبهکاری به مراتب قدرتمند‌تر از همیشه تبدیل می‌شود، تا جایی‌که در یک دیالوگ بین او و پالی (خاله‌اش) این جمله رد و بدل می‌شود که: «ما از ابرهای قانونی بالاتر حرکت می‌کنیم».

PeakyBlinders9.jpg

زنان در این دنیای گنگستری بیرمنگامی، نقش اساسی ایفا می‌کنند و شخصیت خاله پالی به‌عنوان شخصیتی قدرتمند، تکیه‌گاه خانواده است و برای حفاظت از خانواده هر ابزار خشونت‌آمیزی را به‌کار می‌گیرد. زنان در دنیای «پیکی بلایندرز» منفعل و ضعیف نیستند و در کنار مردان، ماجرا را پیش می‌برند.

«پیکی بلایندرز» با فصل ششم به خط نهایی می‌رسد/ احتمال ساخت فیلم سینمایی «پیکی بلایندرز»

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید