چهارشنبه, 23 دی 1394 18:06

معرفی فیلم "آبنبات چوبی" یکی از فیلمهای بخش رقابتی سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
معرفی فیلم "آبنبات چوبی" یکی از فیلمهای بخش رقابتی سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر معرفی فیلم "آبنبات چوبی" یکی از فیلمهای بخش رقابتی سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر

سی و یک نما – محمدحسین فرحبخش از آن دسته فیلمسازانی است که معمولا تکلیفمان را با کارهایش می دانیم و می توانیم از قبل پیش بینی کنیم که فیلمش در چه چهارچوبی قرار خواهد گرفت اما هر چه هست فیلم های این تهیه کننده و کارگردان قدیمی به بدنه سینما تعلق دارد و می تواند توجه مخاطب عام را جلب کند و تا کنون نیز ادعائی غیر از این نداشته اما به نظر می رسد که "آب نبات چوبی" بتواند با فاصله از فیلم های قبل وی مخاطب خاص تری هم داشته باشد.

رضا عطاران را  نمی توان با "آب نبات چوبی" در نقش و گریم جدیدی معرفی کرد چرا که رنسانس تحول وی چند سال پیش و با فیلم دهلیز متولد شد، چرا که مدتی است وی در نقش های جدی ظاهر می شود و گاه بیشتر از نقش های کمدی به دل می نشیند. حضور وی در فیلم های کمدی سالهای اخیر که مخاطب بسیاری هم داشته اما گاه به ورطه ای از شوخی ها و صحنه های سبک کشیده شده (به جز نهنگ عنبر) موجب گشته که خیلی از منتقدین این روزها ترجیح بدهند که او را در نقش های جدی که استادانه در آن به باورپذیری می رسد ببینند تا برهنه در حمام.

علی اصغری فیلمنامه نویس آب نبات چوبی همانی است که نوشته اش رضا عطاران را در "دهلیز" شخصیت داد و زنده کرد و حالا این دو دوباره در کنار هم قرار گرفته اند. دوباره اصغری با طرحی از کامران قدکچیان نوشته و عطاران نیز بازی کرده است، آن دفعه در قاب نگاه و سلیقه ی بهروز شعیبی و اینبار محمد حسین فرحبخش.

آبنبات چوبی با نام قبلی «تهران من»  فیلم محمدحسین فرحبخش کارگردان فیلم «عطش» و فیلم های جنجالی  «خصوصی» و «مستانه» است که در بخش سودای سیمرغ سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر پذیرفته شده است.

تهیه‌کننده: عبداله عیلخانی، نویسنده فیلمنامه: علی اصغری بر اساس داستانی از کامران قدکچیان، دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز: کریم امینی، مدیر فیلمبرداری: روزبه رایگان، صدابردار صحنه: بابک اخوان، طراحی و ترکیب صدا: حسین ابوالصدق، موسیقی متن: آریا عظیمی‌نژاد، طراح چهره‌پردازی: ایمان امیدواری، طراح لباس: گلناز گلشن، طراح صحنه: حجت اشتری، گروه کارگردانی: رضا چوبینه، مریم فتحی، اجرای گریم: رضا باباپور، محبوبه تات لاری، مدیر تدارکات: محمد عزت خواهی، محصول: موسسه سینمایی پویا فیلم.

آب نبات چوبی یک درام اجتماعی است که به رویاروئی نسل ها و مشکلات جوانان در کلان شهر تهران می پردازد.

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید