سه شنبه, 11 ارديبهشت 1403 12:30

رضا شیخی فیلمبردار سینمای ایران درگذشت / زمان خاکسپاری اعلام شد

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)
رضا شیخی فیلمبردار سینمای ایران درگذشت / زمان خاکسپاری اعلام شد رضا شیخی فیلمبردار سینمای ایران درگذشت / زمان خاکسپاری اعلام شد سی و یک نما

سی و یک نما - رضا شیخی فیلمبردار، نورپرداز و مدیر فیلمبرداری سینمای ایران شب گذشته در پی‌ مدت‌ها ابتلا به بیماری دار فانی را وداع گفت.

در پی حاد شدن بیماری این فیلمبردار فقید طی روزهای گذشته، بانی فیلم خبر از درگذشت او در شب گذشته داد.

رضا شیخی فعالیت حرفه‌ای را با دستیاری مهرداد فخیمی در آثاری مثل “مسافران”، “پرنده کوچک خوشبختی” و “پاییزان” استارت زد و کار دستیار فیلمبرداری را از اوایل دهه هشتاد و با فیلم‌ “نگاه” ساخته سپیده فارسی آغاز کرد و به دنبال آن به عنوان دستیار فیلمبردار در “سرود تولد”، “زاگرس”، “چه کسی امیر را کشت”، “خواستگار محترم”، “بی وفا” و “تلافی” ادامه کار داد.

شیخی کار حرفه‌ای خود را به عنوان مدیر فیلمبرداری در سال ۱۳۸۷ از تلویزیون و با سریال “گل‌های گرمسیری” به کارگردانی محمدمهدی عسگرپور آغاز کرد و سپس در قامت مدیر فیلمبرداری آثاری سینمایی نظیر “کریستال”، “زیر آب”، “مرهم” و “جابجا” حضور یافت که در این میان فیلم “مرهم”علیرضا داوودنژاد به شدت مورد توجه قرار گرفت.

آخرین کار سینمایی رضا شیخی، مدیریت فیلمبرداری “نرگس مست” بود که چندان مورد توجه قرار نگرفت.

رضا شیخی مدیریت فیلمبرداری سریال‌های “بچه مهندس”، “تنهایی لیلا” و “جراحت” را نیز برعهده داشت.

پیکر «رضا شیخی» مدیرفیلمبرداری فقید سینما و تلویزیون ساعت ۱۰ صبح فردا ۱۲ اردیبهشت ماه در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) به خاک سپرده می‌شود.

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید