شنبه, 15 آذر 1399 16:18

دبیر سی و نهمین جشنواره فیلم فجر در نشست خبری آنلاین/ داوران می‌بینند، داوران تصمیم می‌گیرند، داوران جایزه می‌دهند/ همه فیلم‌ها با هم داوری می‌شوند

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
دبیر سی و نهمین جشنواره فیلم فجر در نشست خبری آنلاین/ داوران می‌بینند، داوران تصمیم می‌گیرند، داوران جایزه می‌دهند/ همه فیلم‌ها با هم داوری می‌شوند دبیر سی و نهمین جشنواره فیلم فجر در نشست خبری آنلاین/ داوران می‌بینند، داوران تصمیم می‌گیرند، داوران جایزه می‌دهند/ همه فیلم‌ها با هم داوری می‌شوند

سی و یک نما - عصر امروز، نشست خبری مجازی «سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد» دبیر سی و نهمین جشنواره فیلم فجر که اولین سال دبیری وی، سخت ترین سال این مهمترین رویداد سینمایی کشور است، برگزار شد.

 «مسعود نجفی» مدیر روابط عمومی جشنواره در ابتدای این نشست ضمن اشاره به اولین حضور «طباطبایی‌نژاد» به عنوان دبیر جشنواره فیلم فجر با اشاره به فعالیت‌های وی در عرصه مدیریتی سینمای ایران، به انتشار فراخوان این دوره طی روزهای گذشته اشاره کرد.

«سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد» دبیر جشنواره فیلم فجر در ابتدای سخنان خود با درود به شهدای اسلام و شهید محسن فخری‌زاده و پاسداشت یاد درگذشتگان سینمای ایران در سال جاری در ابتدای سخنان خود گفت: به واسطه همه گیری ویروس کرونا رویدادهای سینمایی در دنیا را با چالش‌های مختلفی روبه رو ساخت. ستاد برپایی جشنواره فیلم فجر نیز رایزنی‌های مختلفی را در این زمینه با کارشناسان سینما و فعالان حوزه سلامت برپا کرد.

او در ادامه گفت: جلسات مختلفی برپا شد و از تعطیلی جشنواره تا تعویق آن به بهار ۱۴۰۰ و شکل‌ها‌ی دیگری مورد نظر بود و گزینه‌هایی پیش‌روی ما قرار داد.

photo_2020-12-05_15-38-16.jpg

دبیر جشنواره گفت: با شیوع کرونا جشنواره‌ها در دنیا شیوه‌های مختلفی را برگزیدند. برخی جشنواره‌ها آنلاین برگزار شدند، جشنواره فیلم‌ کودک در ایران به شیوه آنلاین و فیزیکی برگزار شد. انتخاب شیوه برگزاری جشنواره فیلم فجر دشوار بود.

photo_2020-12-05_16-58-48.jpg

طباطبایی‌نژاد گفت: ساده ترین تصمیم تعطیلی این رویداد بود اما نمی‌دانستیم که آیا این بهترین تصمیم است؟ جمع‌بندی‌های متعدد ما با اهالی سینما در شورای سیاستگذاری ما را به دو رویکرد رساند. در وهله اول برپایی جشنواره فقط برای داوران جشنواره است. یعنی جشنواره هیچ نمایشی نخواهد داشت و داوران در بخش‌های مختلف فیلم‌ها را خواهند دید. اگر در روزهای پیش رو وضعیت سلامت رو به بهبود برود، اولین گزینه این است که آثار کاندیدای هیات داوران از جمع فیلم‌های رسیده در بخش‌های گوناگون برای مخاطبان اولویت اول، (اهالی سینما و رسانه) و در اولویت دوم برای مخاطبان به شیوه ۵۰ درصدی به نمایش درآید.

photo_2020-12-05_16-57-00.jpg

«سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد» دبیر سی و نهمین جشنواره فیلم فجر در ادامه این نشست با اشاره به ویژگی‌های این دوره جشنواره بر اساس فراخوان جشنواره به حضور فیلم‌های اول فیلمسازان در بخش سودای سیمرغ اشاره کرد و گفت: بر اساسا فراخوان هیات داوران تمام آثار واجد شرایط حضور در جشنواره اعم از فیلم‌های حرفه‌ای و فیلم اول کارگردانان را در همه بخش ها مورد داوری قرار می‌دهد. 

photo_2020-12-05_16-58-05.jpg

او همچنین اظهار داشت: در این دوره هیات داوران این بخش از میان فیلم‌های مستند بلند (بالای ۷۰ دقیقه) حاضر در چهاردهمین جشنواره فیلم مستند سینماحقیقت، یک فیلم را به عنوان اثر برگزیده معرفی خواهند کرد و همچنین هیات داوران بخش فیلم‌های کوتاه از میان فیلم های کوتاه حائز شرایط(۳ تا ۱۵ دقیقه) حاضر در سی و هفتمین جشنواره فیلم کوتاه تهران، یک فیلم را به عنوان اثر برگزیده معرفی خواهند کرد.

عکس از: معین باقری

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید