شنبه, 08 آذر 1399 12:04

عادل فردوسی‌پور با سری جدید فوتبال ۱۲۰ باز می‌گردد

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
عادل فردوسی‌پور با سری جدید فوتبال ۱۲۰ باز می‌گردد عادل فردوسی‌پور با سری جدید فوتبال ۱۲۰ باز می‌گردد

سی و یک نما - عادل فردوسی‌پور خبر خوبی به دوستداران فوتبال خارجی و برنامه فوتبال ۱۲۰ داد و گفت: «ا‌ن‌شاءلله سری جدید فوتبال ۱۲۰ از یک یا دو هفته دیگر پخش می‌شود.»

عصر پنجشنبه (ششم آذرماه) و پس از درگذشت دیگو مارادونا، مستند مارادونا به کارگردانی آصف کاپادیا بریتانیا مستندساز و فیلمنامه‌نویس اهل، از شبکه مستند تلویزیون پخش شد. نکته قابل توجه این مستند آرشیوی، پخش صدای گزارشگری عادل فردوسی‌پور پس از مدت‌ها در شبکه‌ای از تلویزیون بود.

 این چهره ماندگار رسانه درخصوص درگذشت اسطوره فوتبال دنیا گفت: «به نظر من مارادونا بهترین بازیکن تاریخ فوتبال است. به این خاطر که به تنهایی تکلیف و نتیجه مسابقه را مشخص می‌کرد. همان گونه که آرژانتین را قهرمان جام جهانی کرد و ناپولی را برای اولین بار در تاریخ به قهرمانی اروپا رساند. بنابراین او قویاً بهترین بازیکن فوتبال دنیاست. بازیکنی با این مشخصات یافت نمی‌شود. به دلیل اینکه کاریزمای عجیب و غریبی داشت و با اینکه فراز و نشیب‌های مختلفی در زندگی حرفه‌ای و شخصی‌اش تجربه کرد ولی بسیار دوست داشتنی بود. به این دلیل، بعید می‌دانم از این به بعد فوتبالیستی ظهور کند و بتواند مارادونا شود.»

 در آرژانتین بازیکنان بسیاری ستاره شدند و خیلی‌ها معتقد بودند که این بازیکنان می‌توانند مارادونای شماره ۲ باشند ولی این اتفاق نیفتاد. حتی لیونل مسی هم با اینکه چند توپ طلای فوتبال را برده، همچنان زیر سایه مارادونا قرار دارد.

 فردوسی‌پور به این سؤال که چرا به نظر می‌آید مارادونا بهترین بازیکن تاریخ دنیاست، چنین پاسخ داد: «اگر بازیکنانی را که در زمان مارادونا کنارش بازی می‌کردند با بازیکنانی که هم اکنون یا در سال‌های گذشته کنار مسی بازی می‌کردند مقایسه کنیم، می‌بینیم که آن زمان بازیکنانی همچون خورخه بوروچاگا در کنار مارادونا بودند اما اکنون بازیکنانی مثل ژاوی و اینیستا کنار مسی بازی می‌کنند. بنابراین مارادونا به تنهایی نتایج را تغییر می‌داد و برای همین بهترین بوده است.»

 فردوسی‌پور درخصوص اینکه با وجود حاشیه‌های اسطوره آرژانتین که از نظر خیلی از هوادارانش خوشایند نبود، با این حال چه چیزی باعث شد تا محبوبیتش کماکان باقی بماند؟ چنین نظر داد: «مارادونا خودش بود و در هر بُعد از زندگی، همیشه و همه جا خود واقعی‌اش را نشان می‌داد. برای همین بین هواداران در سراسر دنیا محبوب بوده و در کنار آن کاریزمای دوست داشتنی داشت و فوتبالیست فوق‌العاده‌ای هم بود. یک جمله معروف است که پپ گواردیولا آن را تکرار کرد و آن این بود که برای ما مهم نیست که او با زندگی‌اش چه کار کرده، مهم این است که مارادونا با زندگی ما چه کاری کرده است. مارادونا در زندگی خیلی از هواداران فوتبال تأثیرگذار بود و او با بازی‌های خوبش هواداران را به این رشته علاقه‌مندتر کرد.»

 این مجری سابق برنامه ۹۰ در پاسخ دوباره به این سؤال که چرا مارادونا بهترین بازیکن تاریخ است، چنین جوابی داد: «ما قبلاً بازی‌های بازیکنان قدیمی همچون پله و یوهان کرایف را مشاهده کرده‌ایم. با این حال، به نظر بسیاری آنها مثل مارادونا نبودند و بعید می‌دانم که از این به بعد هم بازیکنی در حد مارادونا ظهور کند. او بدون تردید بهترین فوتبالیست تاریخ فوتبال است. همه متأثر هستند اما خوشحالیم که تمام تصاویر ماندگار از مارادونا در اختیارمان هست و در مورد آن صحبت می‌شود.»

 پس از انتشار خبر مرگ مارادونا مردم ناپل ایتالیا بسیار متأثر شدند. او درباره این موضوع هم گفت: «تصاویری که از ناپل و سن پائولو منتشر شد، تأیید می‌کند که مارادونا چه اثری از خود به یادگار گذاشته است. ممکن است خیلی‌ها همعصر مارادونا نباشند اما آنها هم مارادونا را یک اسطوره می‌دانند. همانند کسی که یک اثر ماندگار به جا گذاشته و به تنهایی تیم یک شهر را قهرمان کرد و کاری کرد که رؤیای مردم ناپل محقق شد و بعد از این هم که مارادونا از آنجا رفت، هیچ وقت محقق نشد. او تیمی را که در ایتالیا جایگاه خاصی نداشت در این کشور و اروپا مطرح کرد.»

 فردوسی‌پور در پایان خبر خوبی به دوستداران فوتبال خارجی و برنامه فوتبال ۱۲۰ داد و گفت: «ا‌ن‌شاءلله سری جدید فوتبال ۱۲۰ از یک یا دو هفته دیگر پخش می‌شود.»

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید