چهارشنبه, 22 ارديبهشت 1395 13:18

سالن های تئاتر میزبان کارگردانان تئاتر می شوند

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
سالن های تئاتر میزبان کارگردانان تئاتر می شوند سالن های تئاتر میزبان کارگردانان تئاتر می شوند

سی و یک نما- محمد رحمانیان، منیژه محامدی، آتیلا پسیانی، حمیدرضا نعیمی و امیررضا کوهستانی نمایش‌های خود را به سالن‌های تئاتر می‌آورند.

به گزارش سی و یک نما به نقل از خبر آنلاین، امسال هم طبق روال سال‌های پیش نمایش‌های آینده سالن‌های ایرانشهر اعلام شده‌اند اما برنامه‌های آتی سالن‌های تئاتر شهر مشخص نیست. در حال حاضر سه نمایش آیینی «ناسور»، «گرگ دختر» و «بر پهنه دریا» اجرای خود را در سالن‌های تئاتر شهر آغاز کرده اند.اما در لیست برنامه‌های آینده ایرانشهر، نام بسیاری از بزرگان تئاتر و البته برخی سینماگران به چشم می‌خورد که نویدبخش اجراهایی متفاوت برای مخاطبان است.

محمد رحمانیان از هفدهم تیر ماه تا یکم مرداد ماه به مدت چهارده روز با نمایش «عاشقیت» در سالن استاد سمندریان پذیرای علاقه‌مندان به تئاتر خواهد بود.

بازیگر تئاترهای محمد یعقوبی برای دومین بار نمایشی را به عنوان کارگردان روی صحنه می‌برد. نام این نمایش «خدای کشتار» است که از دوم خرداد تا یازده تیر ماه به کارگردانی علی سرابی و با بازی مارال بنی آدم، ستاره پسیانی، علی سرابی و نوید محمدزاده در سالن تئاتر مستقل تهران اجرا خواهد شد.

حمیدرضا نعیمی که با نمایش «خیال» در سی‌امین جشنواره تئاتر فجر حضور داشت قرار است این نمایش را از پنجم مرداد ماه در سالن استاد سمندریان به اجرای عموم بگذارد. رامونا شا و امین طباطبایی در نمایش جشنواره ای این تئاتر بازی کرده بودند.

«ایوانف» به کارگردانی امیر رضا کوهستانی نخستین نمایشنامه بلند آنتوان چخوف، نویسنده روسی است که مهرماه سال 90 در سالن شماره یک مجموعه تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه رفته است. حسن معجونی، وحید آقاپور، علی باقری، رضا بهبودی، نگار جواهریان و سعید چنگیزیان بازیگران این نمایش بودند. کوهستانی تصمیم دارد از دوازدهم مرداد ماه یک بار دیگر نمایش «ایوانف» را روی صحنه ببرد. این نمایش به مدت یک ماه در سالن ناظرزاده کرمانی ایرانشهر اجرا خواهد شد.

نمایش «زنان به بزها خیره می‌شوند» عنوان نمایشی است از ایوب آقاخانی که قرار است از شانزدهم شهریور ماه روی صحنه سالن ناظرزاده کرمانی اجرا شود. هنوز اطلاعاتی درباره این نمایش منتشر نشده است.

البته علاوه بر کارگردانان شناخته شده عرصه تئاتر برخی از اهالی سینما هم قرار است نمایش‌هایی را به عنوان کارگردان روی صحنه تئاتر ببرند.

حمیدرضا قطبی که چندی پیش فیلم «جامه دران» را در سینماهای تهران و شهرستان روی پرده داشت از دوم خرداد ماه با اجرای «شکار مرغابی» میزبان علاقه‌مندان به تئاتر در سالن ناظرزاده کرمانی خواهد شد.

نیما دهقان از نهم شهریور ماه به اجرای نمایش «جاودانگی» در سالن استاد سمندریان خواهد پرداخت و صابر ابر با نمایش «پرتقال کوکی» و هومن سیدی با تئاتر «هتل سه ستاره» از نهم تیر ماه در سالن ناظرزاده کرمانی اجرا خواهند داشت.

نمایش «ماتریوشکا» کاری از پارسا پیروزفر از تاریخ شانزدهم شهریور ماه در سالن ناظرزاده ایرانشهر اجرا خواهد شد. این بازیگر تا به حال اجراهای پر مخاطبی را روی صحنه برده است.

حسین پاکدل، منیژه محامدی، سیامک احصایی، آرش دادگر، آتیلا پسیانی و آروند دشت آرای از جمله کارگردانانی هستند که در نیمه دوم سال به اجرای نمایش در سالن های تئاتر خواهند پرداخت.

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید