دوشنبه, 05 آذر 1397 00:00

معرفی سریال Maniac (مجنون)/ اسرار بزرگِ آدم‌های کوچک

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
معرفی سریال Maniac (مجنون)/ اسرار بزرگِ آدم‌های کوچک معرفی سریال Maniac (مجنون)/ اسرار بزرگِ آدم‌های کوچک

ریحانه محمودی/ سی و یک نما_  Maniac "مجنون" مینی سریالی محصول 2018 از نتفلیکس است که با استقبال خوبی از سوی مخاطبان و منتقدان رو به رو شده است. سریالی در سبک کمدی سیاه که البته سیاهی‌اش به کمدی بودنش می‌چربد با داستانی با درون مایه‌هایی از جنون و دیوانگی، فلسفه و پیچیدگی‌های ذهن انسان. در این فضا هر چند پیش از این نیز نمونه‌های قابل توجهی چون فیلم سینمایی Inception "تلقین" ساخته و دیده شده اما "مجنون" در پرداخت، فرم و اجرا دارای تفاوت‌هایی است. "اما استون" بازیگر برنده‌ی اسکار و "جونا هیل" که پیش از این در فیلم "خیلی بد" با یکدیگر همبازی بودند؛ نقش‌های اصلی این سریال را بازی می‌کنند. فیلمنامه این سریال، اقتباسی از سریال نروژی به همین نام است. پاتریک سامرویل فیلمنامه بیشتر قسمت‌ها را نوشته‌است و کری فوکوناگا نیز کارگردانی تمامی اپیزودها را برعهده داشته‌است.

 قصه ی "مجنون" روایت گر دو جوان با نام های اوئن و آنی است، با گذشته‌هایی پیچیده و غریب که بدون آشنایی از پیش، بر حسب اتفاق با یکدیگر همراه می‌شوند. اوئن فرزند یک خانواده ثروتمند در نیوریورک و به بیماری اسکیزوفرنی مبتلا است. او به صورت مستمر در توهم دیداری و شنیداری قرار دارد و با وجود شرایط نامناسب روانی‌اش باید به نفع برادری که از او متنفر است در دادگاه شهادت دهد.

 

معرفی فیلم-معرفی سریال Maniac (مجنون)

 

آنی هم که در گذشته خواهر خود را از دست داده به قرص‌های روان گردان اعتیاد دارد. آنی و اوئن هر دو در آزمون استخدامی یک شرکت دارویی به نام "ان پی بی" موفق به پیوستن به این مجموعه‌ی مرموز می‌شوند تا تحت آزمایش دارویی عجیبی قرار گیرند که رازها و ناگفته‌های بسیاری از گذشته‌ی این دو شخصیت را افشا می‌کند.

 

معرفی فیلم-معرفی سریال Maniac (مجنون)

 

این شرکت داروسازی در حال آزمایش داروهایی است که با مصرفشان دردها، رنج‌ها و تمام غم‌های گذشته فراموش می‌شوند؛ حالا این که شما هنگام تماشای قسمت‌های این سریال، در جهان واقعی این دو شخصیت هستید یا در خیال و رویاهایشان، در واقع اصلی‌ترین تعلیق پُر کششی است که "مجنون" را برایتان تماشایی می‌کند.

 

معرفی فیلم-معرفی سریال Maniac (مجنون)

 
"مجنون" بی اشکال نیست اما به قدری در شخصیت پردازی و نقش آفرینیِ بازیگرانش، قوی و موفق عمل می‌کند که ایرادهای کوچکش به چشم نمی‌آید؛ به این دو مورد، فضاسازی و پردازش‌های محیطیِ فوق العاده را نیز اضافه کنید. با اینکه احتمالِ این که فصل دیگری برای این سریال وجود داشته باشد کم است ولی با این حال مخاطبان بسیاری بر ساخت فصل دوم این سریال پیگیری و اصرار دارند.

 

معرفی فیلم-معرفی سریال Maniac (مجنون)

آخرین ویرایش در دوشنبه, 05 آذر 1397 21:16

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید