چهارشنبه, 29 شهریور 1396 04:30

فیلم "اول پدرم را کشتند" آنجلینا جولی نماینده سینمای کامبوج در بخش فیلم های خارجی زبان اسکار۲۰۱۸ شد

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)
فیلم "اول پدرم را کشتند" آنجلینا جولی  نماینده سینمای کامبوج در بخش فیلم های خارجی زبان اسکار۲۰۱۸ شد فیلم "اول پدرم را کشتند" ساخته ی آنجلینا جولی به عنوان نماینده سینمای کامبوج به بخش فیلم های غیرانگلیسی اسکار۲۰۱۸ معرفی شد

سی و یک نما - آخرین ساخته ی «آنجلینا جولی» در مقام کارگردان و تهیه کننده با عنوان «آنها اول پدرم را کشتند» نماینده سینمای کامبوج در شاخه بهترین فیلم غیرانگلیسی نودمین دوره جوایز سینمایی اسکار شد. گر چه این فیلم گویا از کمترین دیالوگ ها برخوردار است اما آیا می تواند یکی از قوانین اصلی این بخش آکادمی اسکار که زبان غیر انگلیسی یک فیلم هست را شامل شود نکته ای است که در چند روز آینده مشخص می شود..

آنجلینا جولی که خود تابعیت کامبوج را نیز در اختیار دارد و یکی از فرزندانش را نیز از این کشور به فرزندخواندگی پذیرفته است در رابطه با انتخاب این فیلم که اقتباسی از کتابی به همین عنوان است می گوید: این اتفاق برای همه ما که در ساخت این فیلم نقش داشتیم بسیار مهم است و کار با مردم وهنرمندان بومی کامبوج در این فیلم تجربه‌ای تکان‌دهنده بود.
فیلم «اول، پدرم را کشتند» بر اساس کتاب اتوبیوگرافی نوشته «لونگ اونگ» که در سال ۲۰۰۰ به چاپ رسیده، ساخته شده است و به داستان واقعی زندگی او در دهه ۱۹۷۰ میلادی و نسل کشی حدود دو میلیون کامبوجی توسط گروه «خمرهای سرخ» می‌پردازد..
هیئت انتخاب نماینده سینمای کامبوج به اسکار معرفی فیلم «اول پدرم را کشتند» به عنوان نماینده خود در اسکار ۲۰۱۸ می گوید: "این فیلم نگاهی به یک دوران تلخ از تاریخ کامبوج است که از نگاه یک دختر بچه روایت می شود.
«ریتی پان» کارگردان نامزد اسکار کامبوجی در کنار آنجلینا جولی یکی از تهیه‌کنندگان فیلم «اول پدرم را کشتند» است که هم‌اکنون در سینماهای کامبوج به صورت گسترده ای اکران شده و واکنش های متفاوتی داشته است..
سال گذشته، از مجموع ۸۵ کشور که در شاخه بهترین فیلم خارجی زبان آکادمی اسکار شرکت داشتند در آخر فیلم «فروشنده» ساخته اصغر فرهادی به عنوان نماینده ایران برنده اسکار خارجی شد.
رتبه این فیلم در سایت IMDBهفت و نیم از ده اعلام شده است و نود و پنج درصد از دیدن این فیلم ابراز رضایت کرده اند.

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید