یکشنبه, 12 ارديبهشت 1400 11:35

المپیا دوکاکیس مادر بداخلاق هالیوود و برنده اسکار و گلدن گلوب درگذشت

نوشته شده توسط سی و یک نما
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
المپیا دوکاکیس مادر بداخلاق هالیوود و برنده اسکار و گلدن گلوب درگذشت المپیا دوکاکیس مادر بداخلاق هالیوود و برنده اسکار و گلدن گلوب درگذشت خبر سی و یک نما

سی و یک نما - المپیا مری دوکاکیس، بازیگر و کارگردان و تهیه‌کننده آمریکایی و برنده اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن در سن ۸۹ سالگی چشم از جهان فروبست.

دوکاکیس در ۱۹۸۸ و در ۵۶ سالگی و شصتمین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار برای بازی در «ماه‌زده» به کارکردانی نورمن جویسن برنده اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن شده بود. او پس از چند ماه مبارزه با بیماری به دلیل کهولت سن روز اول ماه می 2021 در ۸۹ سالگی در نیویورک درگذشت.

آپولو برادر این بازیگر نوشت: المپیا خواهر عزیز من امروز صبح در نیویورک از دنیا رفت. پس از چند ماه بیماری وی سرانجام در کنار همسرش لویی به آرامش رسید.

«ببین کی داره حرف می‌زنه» و دنباله‌هایش، «مگنولیاهای فولادی»، «اپوس آقای هالند»، «دختر شاغل» و «افرودیت توانا» از دیگر فیلم‌های کارنامه دوکاکیس است که بیش از 130 نمایش، بیش از 60 فیلم سینمایی و حدود 50 فیلم و مجموعه تلویزیونی در کارنامه داشت. خودش در یک مصاحبه با نیویورک تایمز در 2004 گفته بود به دلیل لحن و صدایش بیشتر نقش‌هایی مسن‌تر از سن و سال واقعی‌اش بازی می‌کرد. 

دوکاکیس در ۱۹۶۲ با لوییس زوریچ، بازیگر موفق تئاتر آمریکایی ازدواج کرد و همبازی هم شدند. آنها سه فرزند داشتند و زوریچ در ۲۰۱۸  در ۹۳ سالگی از دنیا رفت. این زوج هنری در اقتباس تئاتری از «چه کسی از ویرجینیا وولف می‌ترسد» ادوارد آلبی در سال 1979 در نیوجرسی کنار هم قرار گرفتند و چنان در نقش‌های خود فرورفتند که کم مانده بود کارشان به جدایی و طلاق بکشد. 

المپیا دوکاکیس در 1931 در ماساچوست به دنیا آمد و خودش گفته بود به خاطر داشتن اصل و نسب یونانی سال‌ها در آمریکا احساس تک‌افتاده بودن می‌کرد. او عموزاده مایکل دوکاکیس، فرماندار پیشین ماساچوست بود که در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۹۸۸ رقابت را به جورج بوش پدر باخت و نتوانست وارد کاخ سفید شود.

وی دختر یک مهاجر یونانی بود که نمایش‌های کلاسیک یونانی را روی صحنه می‌برد. دوکاکیس پس از اینکه از رشته هنرهای نمایشی در سال ۱۹۵۸ فارغ‌التحصیل شد راهی نیویورک شد و نخستین بار سال ۱۹۶۲ در سریال «پزشکان و پرستاران» جلوی دوربین رفت و همان سال به عنوان بازیگر مهمان در سریال محبوب «دکتر کیلدر» بازی کرد.

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید