چهارشنبه, 04 مهر 1397 00:00

ترانه علیدوستی داور جشنواره فیلم توکیو شد/ «عرق سرد» نماینده‌ی ایران در این جشنواره

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
ترانه علیدوستی داور جشنواره فیلم توکیو شد/ «عرق سرد» نماینده‌ی ایران در این جشنواره ترانه علیدوستی داور جشنواره فیلم توکیو شد/ «عرق سرد» نماینده‌ی ایران در این جشنواره

سی و یک نما_ سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو در حالی در کشور ژاپن برگزار خواهد شد که ترانه علیدوستی به عنوان یکی از پنج داور بخش اصلی و رقابتی این جشنواره بین المللی انتخاب شده است و فیلم سینمایی «عرق سرد» نیز به عنوان نماینده‌ی ایران در این جشنواره حضور دارد.

 

«بریلیانت ما مندوزا» از فیلمسازان مطرح فیلیپینی ریاست هیات داوران بخش رقابتی جشنواره فیلم توکیو را بر عهده دارد و ترانه علیدوستی در کنار «برایان برک» تهیه‌کننده آمریکایی، «استنلی کوان» کارگردان و تهیه‌کننده اهل کشور هنگ کنگ و «کاهو مینامی» بازیگر ژاپنی دیگر اعضای هیات داوران این رودیداد سینمایی را تشکیل می‌دهند.
در بخش رقابتی جشنواره توکیو ۲۰۱۸ در مجموع ۱۶ فیلم از کشورهای فرانسه، ژاپن، دانمارک، آلمان، برزیل، کانادا، مجارستان، مکزیک، چین، ترکیه، ایتالیا و انگلستان برای کسب جایزه اصلی این رویداد سینمایی رقابت می‌کنند.
همچنین همزمان با آغاز اکران فیلم «عرق سرد» در سینماهای کشور، این فیلم به کارگردانی سهیل بیرقی به عنوان یکی از هشت فیلم بخش «آینده آسیا» جشنواره فیلم توکیو به روی پرده می‌رود و از پوستر بین المللی فیلم نیز با طراحی محمدحسین هوشنمندی رونمایی شده است.
عرق سرد درباره‌ی ممنوع الخروج کردن یک ورزشکار زن توسط شوهرش است و تمامی بازیگران این فیلم در جشنواره‌ی فیلم فجر کاندید دریافت سیمرغ شدند. همچنین امیر جدیدی و سحر دولتشاهی برای بازی در این فیلم موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد و نقش مکمل زن شدند.
باران کوثری، امیر جدیدی، لیلی رشیدی، هدی زین‌العابدین و سحر دولتشاهی بازیگران اصلی «عرق سرد» هستند.
سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو از تاریخ ۲۵ اکتبر تا سوم نوامبر (۳ تا ۱۲ آبان‌ماه) در حالی در کشور ژاپن برگزار می‌شود.

آخرین ویرایش در چهارشنبه, 04 مهر 1397 15:27

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید