شنبه, 18 اسفند 1397 14:53

دورهمی و خندوانه در کنداکتور سال ۹۸سیما/ امیدواریم کلاه قرمزی به عید امسال برسد

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
دورهمی و خندوانه در کنداکتور سال ۹۸سیما/ امیدواریم کلاه قرمزی به عید امسال برسد دورهمی و خندوانه در کنداکتور سال ۹۸سیما/ امیدواریم کلاه قرمزی به عید امسال برسد

سی و یک نما_ نشست خبری ویژه ویژه برنامه های نوروزی شبکه های مختلف تلویزیون صبح امروز (شنبه ۱۸ اسفد ماه) با حضور "مرتضی میرباقری" معاونت تلویزیون سازمان صدا و سیما و مدیران شبکه های مختلف تلویزیون و با حضور اهالی رسانه در مرکز همایش های صدا و سیما برگزار شد.

 

به گزارش خبرگزاری میزان، میرباقری در ابتدای نشست در رابطه با مهم‌ترین اتفاقات سال ۱۳۹۷ گفت: ما در سال ۱۳۹۷ یک حرکت رو به رشد وطوفانی را داشتیم. بهار ۱۳۹۷ با مجموعه برنامه‌های تلویزیونی توانستیم تعداد میزان رکورد بیننده را بزنیم. در بهار ۱۳۹۷ مسابقات، مستندات مختلف داشتیم سریال پایتخت، کلاه قرمزی را داشتیم. تابستان ۱۳۹۷ مواجه بود با جام جهانی فوتبال وما برنامه‌های گوناگونی را داشتیم. سریال پدر یکی از این سریال‌ها بود. در پاییز ۱۳۹۷ در وهله اول بحث سیزده آبان را داشتیم. بحث اربعین برای ما اهمییت فراوانی داشت. در زمستان هم راهپیمایی شکوهی را رقم زدیم.

وی افزود:سال ۱۳۹۷ سال قابل اعتنایی بود.همچنین در پاییز سریال «بانوی عمارت» به عنوان یک سریال جریان‌ساز مورد اقبال قرار گرفت و در زمستان با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بزرگترین راهپیمایی جمهوری اسلامی رقم خورد. سال ۹۷ از حیث جریان‌سازی سال قابل اعتنایی بود.از جمله اتفاقات سال ۱۳۹۷ توجه به جوان گرایی بود. ما در سطح مدیران شبکه‌ها تغییراتی داشتیم. علاوه بر این در بخش‌های دیگر هم به این قصه توجه شد.

 میرباقری ادامه داد: ما برای چهل سالگی انقلاب برنامه‌های مختلفی را تدارک دیدیم.امسال مستند‌های ما چندین برابر نسبت به سال قبل بود. به هر حال جمعیت زیادی از کشور ما انقلاب و دفاع مقدس را درک نکردند و ما در برنامه‌ها و مستند‌ها عدم وجود انتخابات‌های آزاد و جنایات در دوران پهلوی را به تصویر کشیدیم که کار شگرفی در تولیدات ما بود.

 وی افزود: ما توانستیم حرکت رو به رشدی در سیما وحوزه‌ی سریال بیافرینیم. دو حرکت ویژه ما پیش تولید سریال حضرت موسی (ع) و حضرت سلمان بود. این دو سریال تراز فیلم سازی ما را در سطح جهانی بالا خواهد برد.

وی در رابطه با اخرین اقدام سال ۱۳۹۷ گفت: ارتقا جشنواره جام جم یکی از کار‌های سال ۱۳۹۷ بود.

میرباقری در رابطه با نوروز ۹۸ بیان کرد: شبکه‌های ما قبل از سال تحویل برنامه‌های مختلفی را خواهد داشت. امسال دو اتفاق متفاوت را در برنامه سال تحویل داریم. شبکه سه وشبکه یک مهمانان متفاوتی را برای سال تحویل خواهند داشت.

وی در رابطه با سریال‌های نوروزی گفت: امسال سه سریال نوروزی را داریم.

معاون سیما در رابطه با کلاه قرمزی اظهار کرد:امیدواریم کلاه قرمزی به عید امسال برسد. وی ادامه داد ۶ ماه گذشته مذاکره‌ای برای تولید مجموعه جدید کلاه قرمزی داشته‌ایم که درباره مسایل و منابع مالی نیز صحبت شده است. امیدواریم ان را برسانند که در اعیاد سال ۹۸ از آن استفاده کنیم.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره مجموعه «کلاه قرمزی» و شرایط تولید آن گفت: عوامل تولید «کلاه قرمزی» لوکیشن را انتخاب و قصه را هم نهایی کرده‌اند و فقط مانده کار تولید مقابل دوربین آغاز شود.

میرباقری در رابطه با فیلم‌های سینمایی گفت: امسال ۱۲۳ فیلم خارجی و ۱۷ فیلم ایرانی داریم.

میرباقری گفت:ما به دو امر عنایت ویژه داریم یکی امنیت و دیگری سلامت. شبکه سلامت دو برنامه زنده را طراحی کرده که به سوالات مختلف حوزه سلامت پاسخ می‌دهد. در حوزه امنیت نیز تعامل ما با پلیس باعث اطلاع رسانی مستمر ما خواهد شد.

وی در رابطه با ژانر‌های سریال‌های نوروزی گفت: "نون.خ" و "مر قانون" ژانر طنز دارند. سریال شبکه دو یک ملودرام خانوادگی دارد. در فیلم‌های تامینی سریال عطسه و بالش‌ها گرایش طنز دارد.

میر باقری در پاسخ به حواشی جام جم گفت: شب جمعه اختلال و دستکاری در آرا بوجود آمد. با توجه به سبکی که طراحی کرده بودیم همه فهمیدند و خودمان و با پلیس فتا و مراجع قضایی مسئله را در میان گذاشتیم این اتفاق افتاد برای صیانت و دستکاری شده به صورت واقعی انجام شده. سپس حرکت بیرونی انجام شده آرا را متوقف کردیم پیام‌های مشکوک حذف شد و از پلیس فتا خواستیم ورود کند.

وی ادامه داد: ما به دنبال نظر محاکم ونهاد‌های امنیتی هستیم. به محض اعلام شدن هرجایی بوده در هر سطحی این را اعلام می‌کنیم.

وی درباره احتمال پخش پایتخت افزود: چند پیشنهاد از سمت تیم پایتخت مطرح شده که به توافق نرسیدیمِ. یکی از پیشنهاد‌ها این بود که سریال برای چهار روز آخر ماه رمضان بسته شود. در حال حاضر ما با تیم پایتخت برای دو امر مذاکره می‌کنیم یکی پایتخت ۹۹ یکی چند قسمت ماه رمضان که هنوز مشخص نشده است.

میرباقری در پاسخ به سوال خبرنگار میزان در رابطه با یادداشت ۱۶ آذر مقام معظم رهبری و عمل به منویات گفت: بعد از یادداشت مقام معظم رهبری ما با نویسندگان، تهیه کنندگان و کارگردانان نشستی را برگزار کردیم و بیانات را با آن‌ها در میان گذاشتیم. برای ساخت یک سریال یک دوره زمانی یک ساله نیاز است. ما امیدواریم در پاییز سال جدید بتوانیم شاهد فیلم‌هایی بر اساس منویات ایشان باشیم. علاوه بر این سریال نوروزی شبکه دو عنقا هم توانسته به خانواده و مسائل آن بپردازد.

وی در ارتباط با زمان سال تحویل معاون سیما گفت : علاوه بر برنامه های تلویزیون ما پخش مستقیم سال تحویل از راهیان نور، نجف و مشهد را خواهیم داشت. میرباقری در رابطه با برنامه «خندوانه» و «دورهمی » گفت : در ایام نوروز پنج شب «خندوانه» و دو شب «دورهمی» روی آنتن شبکه نسیم می‌رود.

میرباقری درباره اسپانسرهای برنامه ها تاکید کرد: یک گرفتاری جدی برای برنامه‌ها ما وجود دارد این‌ها به عنوان یک بازیگر مهم وارد شدند. متاسفانه حمایت‌هایی که دولت باید از نظر بودجه‌ای بکند بسیار ضعیف است وبه نیمی از بودجه‌ی ما پاسخ نمی‌دهد پس ما مجبوریم نیمی از بودجه‌ی خود را از منابع غیر دولتی بدست بیاوریم. به نظر ما دولت و مجلس باید در یک جلسه بنشینند و با ما تصمیم گیری کنند و اگر این اتفاق نیفتد بحث مداخله اسپانسر‌ها بیشتر خواهد شد.

وی در ادامه افزود: ما خودمان شاکی درجه یک در بحث اسپانسر‌ها هستیم. متاسفانه مداخله گر‌های برخی اسپانسر‌ها باعث می‌شوند به کار ما لطمه بخورد. ما به صورت جدی در حال مقاومت هستیم و اگر مقاومت نبود این مداخلات بیشتر از سوی اسپانسر‌ها صورت می‌گرفت.

میرباقری در پاسخ به آخرین سوال درباره تقلیدی بودن برنامه‌هایی، چون «عصر جدید» و «دورهمی» گفت: فکر نمی‌کنم کار آقای مدیری تقلیدی باشد. شکل دکور کپی بود که آن هم هیچ ایرادی ندارد. در این برنامه کار بومی ما انجام می‌شود و فرهنگ اجتماعی مورد نقد قرار می‌گیرد.

وی افزود: تقلید وقتی است که هیچ خلاقیتی در آن نباشد، ولی برنامه‌هایی هست که در اکثر جهان مورد توجه قرار گرفته و در کشور ما نیز ایرادی برای ساخت آن وجود ندارد. برنامه خندوانه و دورهمی همچنان دو برنامه بالای ۶۵ درصد رضایت مردمی ما هستند. جامعه ما این برنامه‌ها را برنامه‌های سرگرم‌کننده و مفرح ارزیابی می‌کنند.

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید